Användarvillkor

Kvalitetsgaranti

Vi lämnar en månads kvalitetsgaranti på allt som säljs, både via hemsidan och vid hembesök. Skulle ni mot förmodan inte vara 100% nöjda så byter vi givetvis ut er vara mot en ny eller erbjuder pengarna tillbaka. Lättast är att skicka ett meddelande här, eller ringa 040-617 03 03. Ert kvitto gäller som garanti.

För att vi i vår tur ska kunna reklamera varan till leverantören, krävs det att detta sker senast 30 dagar från försäljningsdatum. Ring eller maila oss därför direkt, så får ni nya produkter som ni kan njuta av under tiden. Är ni inte nöjda vill vi att ni ska bli det!

Ni har även 14 dagars öppet köp enligt distans och hemförsäljningslagen. Ni kan läsa mer om det på konsumentverkets hemsida.

https://www.konsumentverket.se/

Företagsfaktura
Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura ("företagsfaktura").
 
Kreditprövning:

Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
 
Betalningsvillkor:

Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
 
Överlåtelse:

Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank"). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
 
GDPR:

Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

Beställningar

Fri hemleverans gäller vid köp över 990 kr.

Vi levererar inom kort till 80% av Sveriges hushåll!

Leveranser kommer till större del skötas av Gordon Delivery som är Sveriges största leverantör av kylda och frysta produkter till privatpersoner.

Leveranser sker enligt följande schema:

Måndag - Fredag: 16.00-22.00
Lördag: 09.00-18.00
Söndag: 10.00-22.00

Efter beställning ringer vi upp er och bokar en leveransdag som passar er. 

Notera; Gordon kör inte alla dagar i veckan i alla områden.

Vid frågor kan ni alltid ta kontakt med oss via vår kundtjänst eller ringa till oss på 040-617 03 03.

Registrera er gärna som kund så har ni era kontaktuppgifter sparade tills nästa beställning.

Betalning via hemsidan

Nyhet - Nu kan vi även sälja direkt till företag!

Vi använder oss av Svea Bank Checkout och erbjuder betalning via Swish, kort, faktura och delbetalning.

Betalning vid hemleverans
Detta görs endast vid telefonbeställningar. För att minska hanteringen av kontanter görs betalning enklast med swish.
Swishnummer hemleverans: 123 120 93 29 (detta nummer används när vi tar betalt vid dörren)

Det går även bra att använda betalkort, vi tar alla kort utom American Express och Diners.